Släktforskarhelg 8-9 november

Södertälje Släktforskarförening upprepar förra årets succé - Släktforskarhelg den 8-9 november för medlemmarna.

Lördag startar vi kl. 10.00 och håller på till kl. 18.00. Vi avbryter för lunch och några kortare föredrag i forskningens tecken.

På söndag startar vi igen kl. 10.00 och avslutar helgen kl. 16.00.

Tanken med helgen är att vi skall träffas, lära känna varandra, forska på vår egen forsknng och under dagarna få hjälp av dem som kan med sådant som satt stopp i din egen forskning. Vi knäcker forskarnötter och inspirerar varandra att fortsätta forska.
Vi har tillgång till föreningens alla program och CD-skivor.
Du som har en bärbar dator, ta med den så att du har hela din forskning med dig.

Under dagarna kommer det att finnas fika och frukt samt tillfälle för små-snack om forskningen du håller på med.

Vi kommer att vara i Folkuniversitetets lokaler, plan 1, Saltsjögatan 3, hiss finns.

Kostnaden för helgen har uppdaterats till 250:- och då får du två luncher, kaffe, frukt och ett par mindre föreläsningar.

Det gäller att du är snabb med din anmälan, eftersom antalet platser är begränsat.

Vänligen sätt in din anmälningsavgift på föreningens Plusgiro 437 25 88-6, märk med ditt namn.

Välkommen!