Öppet hus på Folkuniversitetets dag

Lördagen den 31 augusti genomförde SSff Öppet hus vid Folkuniversitetets Prova På-arrangemang.
En jämn ström av besökare trotsade regnet och kom för att få tips och råd om hur man kommer igång med sin släktforskning.
Det blev upptäckter och bekräftelser ur kyrkoböckerna om mor- och farföräldrar, som många kom underfund med att de inte hade en aning om.
Det blev en trevlig och lyckad dag som föreningen gärna deltar i igen.

Under dagen överlämnades en blomma och priset för Årets initiativ till Kristina Ringel, föreningens ordförande.
Priset delades ut av Sveriges Släktforskarförbund under årets Släktforskardagar. Föreningens medlem, Elinor Elmborg, mottog föreningens pris i Köping och vidarebefordrade det till Kristina, som var initiativets "moder".
D.v.s. aktiviteten på gågatan i Södertälje, där föreningen och släktforskningen presenterades för allmänheten.

Foto: Gunvor Lönn