Utflykt - Två kyrkor och ett museum

Utflykten, måndagen den 18 maj 2026, började med besök i Ytterenhörna kyrka.

Därefter vidare till Hembygdsmuseet i Överenhörna där vi först hade en härlig kafferast och sedan fick information om museet av Kicki Lindqvist.
Hembygdsmuseet är beläget i två gamla skolbyggnader. 
I småskolan, en sal möblerad som när eleverna lämnade år 1965 med deras namn på svarta tavlan och texten ”Låt stå!”
I storskolan var olika gamla miljöer uppbyggda.

Efter detta en promenad till kyrkan i Överenhörna. 
Diakonissan Maria Holmgren, Södertälje församling, guidade i båda kyrkorna. 

Vi hade en fin och solig dag med många trevliga intryck och informativ guidning.