Utflykten, måndagen den 18 maj 2026, började med besök i Ytterenhörna kyrka.
Därefter vidare till Hembygdsmuseet i Överenhörna där vi först hade en härlig kafferast och sedan fick information om museet av Kicki Lindqvist.
Hembygdsmuseet är beläget i två gamla skolbyggnader.
I småskolan, en sal möblerad som när eleverna lämnade år 1965 med deras namn på svarta tavlan och texten ”Låt stå!”
I storskolan var olika gamla miljöer uppbyggda.
Efter detta en promenad till kyrkan i Överenhörna.
Diakonissan Maria Holmgren, Södertälje församling, guidade i båda kyrkorna.
Vi hade en fin och solig dag med många trevliga intryck och informativ guidning.